מספר הטלפון: 03-5117320

פענוח סיטי ראש

מהי בדיקת סיטי ראש?

סיטי ראש היא בדיקה רפואית מתקדמת המשמשת לזיהוי ואבחון בעיות רפואיות בראש ובמערכת העצבים. הבדיקה מבוצעת בהפניית רופא בלבד. בדיקת CT – הנקראת גם טומוגרפיה ממוחשבת, נערכת באמצעות סריקה על בסיס קרני רנטגן, הבדיקה נערכת עם וללא חומר ניגוד בהתאם להפניית רופא. במהלך הבדיקה מכשיר הC.T מייצר תמונות מפורטות הכוללות פרוסות וחתכים מדויקים של איברים פנימיים. כל המידע מעובד במערכת ממוחשבת של המכשיר ואפשר לראות ממצאים בתמונה תלת ממדית. פירוט לגבי פענוח פענוח סיטי ראש, בהמשך המאמר..

פענוח בדיקת CT ראש
פענוח סיטי ראש

מה ניתן  לראות באמצעות סיטי ראש?

ניתן לראות באמצעות סיטי ראש את מבנה המוח, עצמות הגולגולת והפנים, מערות הפנים, בלוטות הרוק, הצוואר, כלי דם ורידי ועורקי. זיהוי של תהליכים שפירים וממאירים בתוך רקמת המוח, מומים מולדים, הצטברות נוזלים במוח, דימומים, זיהומים  ואבחון אירוע מוחי ועוד.

כיצד מפענחים סיטי ראש?

 לאחר ביצוע בדיקת CT ראש, רופא מומחה ברדיולוגיה מפענח את תוצאות הבדיקה באמצעות מעבר על הצילומים המתקבלים מהבדיקה כדי לאבחן את הממצאים. הרופא הרדיולוג משתמש בידע הרפואי העומד לרשותו ובכלים ממוחשבים כדי לפענח את צילומי הC.T. בדיוק מירבי. כל זאת במטרה לפענח את הממצאים ולהגיע לאבחון רפואי מדויק.

למי מיועד הפענוח?

פענוח סיטי ראש מיועד למטופלים וכמובן לרופאים מומחים בתחום הנוירולוגיה, נוירוכירורגיה, רדיולוגיה, רופאי משפחה ורופאים מומחים אחרים המפנים את המטופלים לבדיקה זו. כל זאת  במטרה להגיע לאבחון מדויק ולתכנן את הטיפול המתאים. 

על ידי מי נערך פענוח בדיקת CT ראש?

פענוח סיטי ראש נערך על ידי רופאים רדיולוגים מומחים שסיימו בית ספר לרפואה ועברו התמחות על נוספת של 5 שנים בתחום הרדיולוגיה והתמחות ספציפית בפענוח סיטי. רדיולוג מפענח הוא מומחה בתחום פענוח בדיקות הדמיה לרבות C.T של מערכת העצבים והמוח. 

מהי החשיבות של חוות דעת רפואית נוספת אחרי פענוח CT ראש?

חוות דעת נוספת אחרי פענוח CT ראש היא כלי חשוב ושימושי המסייע למטופל להבין ולהתמודד עם הממצאים וההמלצות של רופא רדיולוג מומחה לרדיולוגיה שפענח את צילום. הC.T. חוות דעת רפואית נוספת, יכולה לספק זווית ראיה חדשה ומידע על הממצאים. הדבר עשוי לסייע באבחון מורחב למצבו הרפואי של המטופל, אופציות טיפול וההתמודדות המטופל.

מה היתרון של פענוח כפול של בדיקת הסיטי?

פענוח כפול של בדיקת סיטי נערך על ידי שני רופאים רדיולוגים, המפענחים את הסיטי ראש בנפרד. הדבר מסייע בהבנה אימות ופענוח, הצילומים הרפואיים המתקבלים מהבדיקה. כל זאת במטרה להגיע לפענוח מדויק יותר של הממצאים לבעיות רפואיות רבות ומורכבות. פענוח כפול מאפשר גם לגלות ממצאים נוספים שעשויים להשפיע על האבחון והטיפול הרפואי.

מה אקבל לאחר פענוח כפול או חוות דעת? 

לאחר פענוח כפול לסיטי ראש או לאחר בקשה לחוות דעת רפואית נוספת לאחר ביצוע C.T, המטופל מקבל דו”ח תוצאות מפורט מרופא רדיולוג  מומחה שמפענח את הבדיקה. דו״ח תוצאות הC.T ראש יכיל את הממצאים הרפואיים בצילומים שהתקבלו מהבדיקה, בנוסף תיערך השוואה לתוצאות הראשונות של הבדיקה. לפי רצון המטופל ניתן לתאם ייעוץ רפואי טלפוני שיכלול הסברים נוספים אודות הממצאים וההמלצות הרפואיות על ידי רופא רדיולוג שפענח את הבדיקה.

מאמרים אחרונים

פענוח MRI ערמונית

פענוח MRI של הערמונית מתבצע באמצעות ניתוח מדוקדק של התמונות המתקבלות מבדיקת MRI. הפענוח מתבצע על ידי רופא רדיולוג מומחה בהדמיית ערמונית. במהלך הפענוח של הבדיקה, הרדיולוג מתמקד בזיהוי שינויים במבנה הערמונית, כמו נוכחות גידולים, דלקות, או חריגות אחרות…

קרא עוד »

פענוח PET CT

פענוח PET CT מתבצע באמצעות שילוב שתי טכנולוגיות הדמיה מתקדמות: טומוגרפיה ממוחשבת (CT) ודימות פליטת פוזיטרונים (PET). סריקת ה-CT מספקת תמונות ברזולוציה גבוהה של המבנה האנטומי של הגוף, בעוד שסריקת ה-PET מציגה פעילות מטבולית ותפקודית של התאים והרקמות…

קרא עוד »

פענוח MRI אגן

פיענוח MRI אגן מתבצע על ידי רופא רדיולוג מומחה, המנתח את התמונות שהתקבלו במהלך הבדיקה. הרדיולוג בוחן ביסודיות את המבנה האנטומי של האגן, כולל העצמות, השרירים, ואיברי האגן הפנימיים כגון שלפוחית השתן, הרחם והשחלות אצל נשים, או הערמונית אצל גברים.

קרא עוד »

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים